همانطور كه ميدانيد، اينستاگرام فضاي زياد محدودي را براي جلب پروا بيننده در اختيار ما قرار نميدهد. به بيو مفهومي اينستاگرام همين خاطر است كه بسياري از كارشناسان شبكههاي اجتماعي تأكيد دارند، برگزيدن و نگارش متن براي بيو اينستاگرام از اهميت زيادي براي يك كسبوكار برخوردار است. هرچند اين مشكل، فقط مسئلۀ شركتها و تجارتها نيست. بسياري از اشخاص نيز براي نگارش متن بيو اينستاگرام خويش با دشوار مقابل هستند.
آنچه كه شما در بخش بيو اينستاگرام (همان Bio) يادداشت ميكنيد، بايد بازتابي از شخصيت شما، اهداف و در صورت بازرگاني بودن صفحه، دانش سازماني كمپاني شما باشد. در اين مقاله قصد داريم با مثالهاي متنوع و خلاقانه، شما را با شيوه نوشتن يك متن براي بيو اينستاگرام آشنا كنيم. فلذا اگر منظور داريد براي Bio اينستاگرام خود، متني جذاب و چشمگير بنويسيد، توصيه ميكنم به مطالعۀ اين مقاله پيوسته دهيد.
۱۳ شيوه براي شفا رتبه سايت در گوگلحتما بخوانيد: ۱۳ شيوه براي بهبود رتبه سايت در گوگل
بيو اينستاگرام سوداگري شما بايد چه اهدافي را دنبال كند؟يك بيوي جذاب اينستاگرام بايد چند منظور را به طور همهنگام پوشش دهد:
در صورتي كه صفحهاي تجاري داريد، فعاليت بازرگاني شما را به مخاطب شناسايي كند.به بيننده نحوهي برقراري ارتباط با شما را اثر دهد.يك پروفايل اينستاگرام فوقالعاده، موارد ذيل را به نمايش ميگذارد:
شخصيت و اهداف شما را به نمايش ميگذارد.مخاطب را به انجام كاري ناچار كند.براي مثال، حساب كاربري tourism_iran از يك عبارت ترغيبكننده براي جذب مخاطبانش كاربرد كرده است.
اگر اكانت اينستاگرام خويش را به يك اكانت بازرگاني (Business Account) تغيير دادهايد، با مراجعه به دسته Analytics آن ميتوانيد از شمار بازديدها، كليكها و Enagagement كاربران با صفحه اينستاگرام خود مطلع شويد و رفتار مخاطبانتان را ذيل نظر بگيريد.
اجزاي تشكيلدهنده بيو اينستاگرامبراي آنكه بتوانيد در نگارش متن بيو براي اينستاگرام صفحه تجاري خود به بهترين شكل شدني عمل كنيد، بايد اجزاي تشكيل دهنده بيو اينستاگرام را بشناسيد. ميپپرسيد چرا؟ خب، استجابت ساده است. داشتن درك صحيح از اجزاي برپايي دهنده بيو اينستاگرام به شما كمك ميكند لغايت از همان پيش درآمد بيو اينستاگرامتان را با اطلاعات صحيح بياراييد. به اين ترتيب، زماني كه كاربران صفحه اينستاگرام شما را نگريستن ميكنند، دقيقاً از تكاپو شما مستحضر ميشوند و ميدانند با تعقيب كردن صفحه اينستاگرام شما، چه چيزي عايدشان ميشود.
شناخت اجزاي ساختن دهندۀ بيو اينستاگرام، اولين قدم براي انتقال پيام به مخاطبانتان است. يك بيو اينستاگرام از موارد زير برپايي شده است:
عكس پروفايلتصوير پروفايل يا اصطلاحاً آواتار بايد عكسي مرتبط با كار و جنبش بازرگاني شما باشد. اين تصوير ميتواند لوگوي مجموعۀ شما يا يك عكس از محصولاتتان باشد. اين تصوير هرچه هست، بايد بتواند حتي با وجود كوچك بودن در فيد جستجوي اينستاگرام، باز هم كاربران را به سمت خويش جذب كند.
برخي از شركتها و كسان مشهور، در كناره پروفايل خويش يك تيك آبي دارند كه نشانه ميدهد اين حساب، اكانت رسمي آنها در اينستاگرام است. با اين حال، هنوز امكان تقاضا اين تيك آبي وجود ندارد و اينستاگرام، بر اساس قوانين ويژه خود يك اكانت را تاييد (يا به اصطلاح Verify) ميكند.
نام و اسم كاربرينام كاربري شما در رأس صفحهي پروفايل نمايش ديتا ميشود. ساير صفحات اينستاگرام با به كارگيري اسم كاربري، توانا به تگ كردن شما در پُستهاي خود هستند. نام شما نيز به شكل پررنگ در پايين تصوير پروفايل و در رأس دسته بيوگرافي قرار دارد. نام و نام كاربري اينستاگرام، هر دو قابليت جستوجو شدن در اينستاگرام را دارند. بنابراين، بهتز است نام و نام كاربري خود را با دقت گزينش كنيد.
بيو اينستاگرامدر اين قسمت، شما بايد با به كارگيري 150 كاراكتر شركت خويش را به مخاطبان معرفي كنيد و آنها را ترغيب به انجام كاري در صفحه اينستاگرام خويش كنيد. در ادامۀ همين مقاله، متن بيو بعضي از شركتهاي ايراني و بيگانه را با هم رسيدگي ميكنيم.
آموزش افزودن بيو به پروفايل اينستاگرام
وبسايتتنها يك محل در اينستاگرام هستي دارد كه شما ميتوانيد مستقيماً لينك يك وبسايت را در آن پيمان دهيد و آن محل، دسته بيو است. پس بهتر است از اين محيط هوشمندانه بهرهگيري كنيد.
دستهبندي يا Categoryدستهبندي يا Category كه در ذيل اسم كمپاني ظاهر ميشود، مستقيماً با دستهبندي انتخابشده در لينك صفحهي فيسبوك شما در ارتباط است. براي آنكه گونه بازرگاني شما در اينستاگرام مشخص باشد، حتماً بايد حساب كاربري تجاري داشته باشيد. برتري مشخص كردن گونه بازرگاني در اينستاگرام اين است كه ديگر نيازي نداريد از فضاي اختصاصي Bio براي توضيح نوع فعاليت تجاريتان كاربرد كنيد.
كوتاه كننده لينك؛ شناسايي ۱۰ سرويس برتر ايراني و خارجيحتما بخوانيد: كوتاهي كننده لينك؛ شناسايي ۱۰ سرويس برتر ايراني و خارجيدكمههاي تماس يا Call To Actionاينستاگرام به تازگي چندين لينك اضافي به حسابهاي بازرگاني افزوده است كه به عدم اشغال فضاي اختصاصي بيو كمك ميكند. شركتها، قبل از معرفي اين قابليت مجبور بودند الي آدرس شركت و ايميل خود را در سرنوشت بيو در پسنديدن مخاطبان پيمان دهند. اين دكمهها تنها در اپليكيشن اينستاگرام نمايش داده شده و از راه صفحات وب قابل مشاهده نيستند.
شما ميتوانيد از درون اپليكيشن اينستاگرام با كليك بر روي گزينههاي Edit Profile و سپس Contact Options به اين موارد دسترسي داشته باشيد. اگر قادر به مشاهده اين گزينهها نيستيد، بهتر است در پيش درآمد مطمئن شويد كه حساب كاربريتان بازرگاني است.
علاوه بر اينكه افزودن اطلاعات تماس در اين بخش ميتواند باعث تفريق تعداد كاراكتر در متن بيو اينستاگرام شود، اين حسن را نيز دارد كه دردسر برآوردن به سؤالات ساده در مورد اطلاعات تماس از دوش شما برداشته ميشود.
همانطور كه ميبينيد، تصوير پايين نمونهاي از دكمههاي CTA در اينستاگرام شركت ديدوگرام است.
ايجاد بك لينك: خوب، بد و زشتحتما بخوانيد: برپايي بك لينك: خوب، بد و زشت
دكمههاي Call To Action در بيو اينستاگراماينستاگرام مدرن همراه با دكمههاي Call To Action
ايميلوارد كردن آدرس ايميل در اين بخش باعث ايجاد يك دكمهي ايميل در پروفايل شما ميشود. اين دكمه در ذيل تمامي اطلاعات ديگر پيمان ميگيرد. زماني كه مشتري بر روي دكمه ايميل كليك ميكند، اينستاگرام او را به اپليكيشن ايميل موجود در تلفن همراه هدايت ميكند.
آدرساگر كسبوكارتان از يك مكان راستين گردانيدن ميشود، وارد كردن آدرس كامل به مشتريان كمك ميكند تا دفتر شغل شما را راحتتر بيابند. زماني كه مشتريان بر روي دكمه Direction كليك ميكنند، آدرس محل كار شما به به اتفاق عدد تلفنتان بر روي نقشه به آنها نمايش ديتا ميشود.
تماس تلفنيراه ديگر نمايش اطلاعات تماس در پروفايل بازرگاني اينستاگرام، اضافه كردن يك عدد تلفن است. زماني كه فردي بر روي اين دكمه كليك كرد، قادر است در لحظه با شماره تلفن شما تماس بگيرد.
برند شما در شبكه هاي اجتماعي چقدر محبوبيت دارد؟ما از برگزيدن بهترين شبكههاي اجتماعي، تا چيدن راهبرد و افزايش محبوبيت همراه شما هستيم.براي مشاوره رايگان، همين اكنون با ما تماس بگيريد.بازاريابي شبكه هاي اجتماعي021-41897070داخلي 3نوشتن متن براي بيو اينستاگرامشما ميتوانيد در دسته بيو با اضافه كردن خطوط و ايموجيها خلاقيت به هزينه دهيد؛ اما به خاطر داشته باشيد كه طرحي كه در اپليكيشن اينستاگرام نمايش ديتا ميشود، شدني است در مرورگر، با به هم ريختگي مقابل شود. براي نمونه پروفايل برنامهي 90 در اپليكيشن اينستاگرام به اين شكل است.
متن بيو اينستاگرام برنامه 90
دقت كنيد همان متن براي بيو اينستاگرام در مرورگر نما ديگري دارد و Category آن نيز نمايش داده نميشود.
بيو اينستاگرام 90 در مرورگر وب
ايدهها و نمونههايي از متن براي بيو اينستاگرامشركتها از تقسيم بيو اينستاگرام خويش به خرده مختلف كاربرد ميكنند.حال اين استفاده ميتواند بهكارگيري هشتگهاي اختصاصي باشد يا هدايت كسان براي ثبتنام در وبسايت. كل چيز به شما پيوستگي دارد. شما نيز ميتوانيد با كمي امتحان و خطا بهترين گزينه را با توجه به كسبوكار خويش گزينش كنيد.
سئو چيست؟ تعليم كامل مفاهيم SEO + چكليستحتما بخوانيد: سئو چيست؟ آموزش كامل مفاهيم SEO + چكليستدر ادامه نمونههاي مختلفي از نحوه استفاده متن براي بيو اينستاگرام را رسيدگي ميكنيم كه توسط شركتها يا اشخاص در اين محدودهي ۱۵۰ كاراكتري جاي گرفتهاند.
قوانين شبكههاي اجتماعيبرخي از اكانتها حائز قوانين مختص به خويش در شبكههاي اجتماعي هستند. براي مثال اكانت رسمي مسابقات هاكي روي يخ آمريكا (NHL)، در متن بيو اينستاگرام خود لينكي از قوانين شبكههاي اجتماعي را پيمان ديتا است. هرچند اين پيشه مايه مصرف مقادير زيادي از كاراكترها شده است، اما ازنظر آنها يك موضوعِ قانوني مهم تلقي ميشود.
متن براي بيو اينستاگرام ليگ NHL
يا در اين نمونه، كاربران بايد براي پيگيري كردن اين اكانت، بايد به سن قانوني دريافتي باشند.
متن بيو اينستاگرام يك شركت نوشيدني
اكانتهاي رسمي اينستاگرامبرندهاي شناختهشدهتر كه ممكن است با خطر كپي شدن مواجه شوند، استفاده از اكانت رسمي با تيك آبي را در دستور شغل خويش پيمان ميدهند. براي نمونه اكانت رسمي شبكهي نشنالجئوگرافي با تيك آبي در بيو اينستاگرام خود اقدام به انتشار يك جملهي كمابيش اختصار براي جذب بيننده كرده و درنهايت هم لينك وبسايت خود را در انتهاي بيو قرار داده است.
متن براي بيو اينستاگرام نشنال جئوگرافي
شعار تبليغاتي (تگلاين)برند معتبر نايك كه به داشتن محصولات ورزشي باكيفيت نامي است، از شعار كوتاه خود (Just Do It) در متن بيو اينستاگرام خود بهرهگيري ميكند. تگلاين با استفاده از كمترين كلمات ممكن، خاصيت اكانت و برند شما را به بيننده نشانه ميدهد. شما نيز ميتوانيد از جملات اختصار خويش براي توصيف كسبوكارتان بهرهگيري كنيد.
متن براي بيو اينستاگرام كمپاني نايك
كوتاه نويسيبرخي از كسان معتقدند كه مختصر نويسي احد از روشهاي نوشتن متن براي بيو اينستاگرام است. براي نمونه اكانت ديجيكالا اقدام به معرفي كوتاهي اين حساب بهعنوان حساب رسمي خود كرده و لينك كانال تلگرام خود را در بيو اينستاگرام قرار داده است. گاهي اوقات، يك بيوي ساده به مخاطب كمك ميكند الي بهراحتي هدف آن برند براي انتقال پيام را متوجه شود.
متن بيو اينستاگرام ديجي كالاساير حسابهاي شبكههاي اجتماعييكي ديگر از برندهايي كه به سراغ سادهنويسي رفته است گوچي است. اين برند وانگهي با قرار دادن يك ايموجي به مخاطبان خود اعلام ميكند كه ميتوان گوچي را در اسنپچت هم دنبال كرد. ديگر برندها ممكن است بهجاي اسنپچت، آدرس فيسبوك، توييتر يا اكانت تلگرام خود را در بيو اضافه كنند (همانطور كه در مثالا بالا ديديم، ديجيكالا آدرس كانال تلگرام خويش را در متن بيو اينستاگرامش پيمان داده است).
متن بيو براي اينستاگرام گوچي
قابليت خريد از راه اپليكيشن اينستاگرامSerena & Lily در بيوي خويش از مخاطبان درخواست كرده است الي به تقسيم خريد اين اكانت در اينستاگرام مراجعه كنند. ازآنجاييكه تنها تقسيم لينك دار اينستاگرام قسمت بيو است، شركتها ميتوانند از مشتريان خويش درخواست كنند تا براي رويت خدمات و دريافت آنها به دسته خريد اينترنتي اينستاگرام مراجعه كنند. البته اين تقسيم تنها براي برخي از شركتهاي ويژه در آمريكا فعال است.
آموزش نگارش متن براي بيو اينستاگرام
پنجشنبه ۱۸ دی ۹۹ ۱۴:۰۲ ۳۲ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است