آرشیو اسفند ماه 1398

تكنولوژي روز

كلمات كليدي ديگر كار نمي كنند ! بايد از مرحله جستجوي كلمات كليدي در توليد محتوا بپريم ( پيشنهاد بهترين راه جايگزين )

۶۴ بازديد

كلمات كليدي ديگر پيشه نمي كنند !من هم همانند شما از زماني كه كار نويسندگي و توليد محتوا را به چهره فريلنسر فرآوري محتوا آغاز كردم به ياد دارم كه دائم براي نوشتن محتواي وبلاگ عالي كه از لحاظ سئو قابل قبول باشد و در SERPs رتبه بالاتري داشته باشد لازم بود كه زمان زيادي را صرف جستجو در سايت هاي مثل  Google Keyword Planner مي كرديم . همگي كلمات كليدي مرتبط را بايد پيدا مي كرديم و همه آنها را يادداشت ميكرديم و پس هم به هر طريقي كوشش ميكرديم آنها را در يك جايي از متن به شغل ببريم. حتي الي چند وقت قبل هم من دقيقا همين كار را براي مقاله هاي رايتينا ميكردم . اما در چند هفته ماضي چندين مقاله بيگانه و سايت هاي معتبر سئو را رسيدگي كردم كه براي نگارش و انتشار يك پست وبلاگ خوب كارهاي بسيار مهم تري از جستجوي كلمات كليدي داريم .

آموزش يافتن بهترين كلمات كليدي براي توليد محتوا ؟


نه اينكه كلا جستجو و تحقيق درباره واژه ها كليدي را كناره بگذاريم و ديگر هيچ كاربردي ندارند و به يك راهكار مرده تبديل شده اند . نه . تنها در اينجا مي خواهم بگويم كه براي گرفتن رتبه خوب در گوگل و در ذهن مخاطب فاكتورهاي مهم تري هستند كه به خاطر پيدا كردن كلمات كليدي نبايد از آنها غافل شويم .
با ما در رايتينا همراه باشيد تا به شما بگوييم چرا ديگر نياز نيست از روش جستجو و پژوهش كلمات كليدي استفاده كنيم و راه جايگزين چيست ؟
و چرا اين ايام بايد از روي مرحله پژوهش و پيدا كردن واژه ها كليدي در نوشتن محتواي تارنگار بپريد؟
جستجو در گوگل در محتوا نويسيجستجو در گوگل در درونمايه نويسيچند انگيزه منطقي و مهم براي اين موضوع هستي دارد كه چرا نبايد در اين روزها وقت و تمركز اصلي خودتان را روي پيدا كردن واژه ها كليدي و پژوهش در ارتباط با آنها بگذرانيد :
اولين دليل خيلي ساده است : انقدر دنياي وب و آنلاين شلوغ و پرجمعيت شده است و هر روز هم به شمار سايت هاي فعال اضافه ميشود كه پيدا كردن كلمه كليدي اي كه پر جستجو باشد و كاربران زيادي آن را سرچ كنند و بسيار عاميانه باشد ولي هيچ رقابتي روي آن نباشد كم و بيش غير ممكن شده است . و شما ممكن است ساعت ها وقت صرف كنيد الي يك يا چند واژه كليدي كم چشم وهمچشمي را براي درونمايه نويسي وبلاگ پيدا كنيد كه آن هم شدني است ارزش زيايد براي افزايش ترافيك به سايت شما را نداشته باشد .
با هم يك نمونه در اين باره را مرور نماييم :
فرض نماييم كه ما براي پژوهش در باره كلمه كليدي اي مانند بازاريابي محتوا يا content marketing به سايتي مثل Moz’s Keyword Explorer سر بزنيم .
جستجوي واژه ها كليديجستجوي كلمات كليديالبته در مورد جستجوي واژه ها فارسي بسياري از اطلاعات را در اختبار ما نمي گذارد و چون از لحاظ بومي امكان برگزيدن ايران نيست احتمالا نتايج واقعيت هم به ما اثر نميدهد.
با يك نگاه كلي به نتايج حاصل مي توانيم ببينيم كه اصلا نبايد به سراغ واژه كليدي بازاريابي محتوا يا content marketing برويم چون بي گمان نمي توانيم به وسيله آن جايگاهي بگيريم !
مثلا يك نگاهي به ميزان سختي اين واژه بيندازيد . 96% !!
در اين شرايط ممكن است صفحه كلمات كليدي پيشنهادي را به اميد پيدا كردن كلمه يا عبارتي ناچيز رقابت تر اسكرول كنيد ، اما با نگاهي به بسياري از آنها كاملا واضح است كه اين كلمات به ميزان كمي احتمال دارد كه در طول يك ماه به چهره ارگانيك سرچ شوند و پسين همين كلمات هم اصلا در دريافت جايگاه نمي توانند به راحتي به ما كمك كنند .
و يك قسمت طاقت اميد كننده تر اينكه ، با نگاهي به رقيبان و صفحاتي كه در اين جستجو در رتبه هاي 1-3 هستند تازه نكويي به شما ديتا نميشود و از قبل هم نااميد تر ميشويد . مثلا در مورد بازاريابي محتوا شما بايد با سايت هايي مانند ويكي پديا و متمم چشم وهمچشمي كنيد . يا در جستجوي انگليسي اين كلمه با سايت هايي مشابه Forbes، CMI و Huff Post  كه به هيچگونه شغل راحتي نيست و تقريبا  مي توانيم بگوييم اصلا منطقي هم نيست.
تحقيق در باره كلمات كليدي قصد در توليد محتواي سايتتحقيق در مورد كلمات كليدي قصد در توليد محتواي سايتپس شايد همه ما در اينجا به اين نتيجه برسيم كه جستجوي كلمات كليدي براي فرآوري محتواي وبلاگ كاري هدر دهنده وقت و انرژي است .
با نگاهي به صفحات برتر در واژه ها كليدي خاص و پر چشم وهمچشمي يك چيزي كاملا روشن است و آن هم اينكه قصد اصلي مؤلف اين صفحه متمركز روي يك كلمه كليدي يا عبارت ويژه نبوده است . مثلا اگر ما در باره عبارت بازاريابي درونمايه پژوهش مي نماييم ، صفحاتي كه به عنوان رتبه هاي برتر در گوگل اثر داده مي شوند صفحاتي هستند كه فقط با يك كلمه كليدي خاص كه بارها در عنوان و زير عنوان و برچسب و توضيحات متا تكرار شود بازي نمي كنند و به اين شكل به اين جايگاه نرسيده اند . بلكه تنها از طريق توليد محتواي با كيفيت و مفيد همراه با استعمال دايره گسترده اي از لغات مربوط و مثل با عبارت خاص «بازاريابي محتوا » به اين جايگاه دريافتي اند .
يعني گوگل در يك صفحه خاص پيگيري تگ هاي HTML ويژه يا واژه ها كليدي خاص براي رتبه بندي نيست . و فقط به تعقيب يك محتواي عالي و مفيد در مورد سوژه باره عقيده است . گوگل در لحظه نخست ورود به صفحه شما ، محتواي صفحه را اسكن ميكند و رسيدگي ميكند كه به چه ميزان محتواي صفحه با عنوان و سوژه باره عقيده همخواني دارد .
بهتر است وقت خود را بيخود صرف جستجوي واژه ها كليدي نكنيد در حاليكه سايت هاي برتر در دامنه تخصصي شما رتبه هاي بالا را كسب كرده اند و شما در حال آماده هيچ فرصت و جايگاهي نداريد .
دليل دوم : وفاداري به كلمات كليدي خاص و تكرار آنها در متن قطعا متن شما را ماشيني مي كند و هيچ مخاطبي دوست ندارد وقت خويش را بگذارد و اين گونه متن ها را بخواند . و قطعا شما هم به عنوان مؤلف و كپي رايتر در سررسيد نوشتن متن خيلي با اين مساله آسان نيستيد و زحمت ساز ميشود .
جستجوي واژه ها كليديجستجوي واژه ها كليديپس به عنوان يك قانون كلي در اين ايام بايد بگوييم كه :
مهم نيست كه به چه تعداد واژه كليدي در يك متن نوشتار يا صفحه وب سايت تان به پيشه برده ايد ، اگر بهترين محتوا در پهنه تخصصي و سوژه ويژه مورد عقيده را نداشته باشيد هيچ شدامد ارگانيكي را نمي توانيد از گوگل بگيريد .
بسياري از افرادي كه در دنياي آنلاين و سوداگري خويش اين روزها كامياب مي شوند به اين خاطر است كه يك زاويه كوچك و خاص يا به اصطلاح Niche گستره كاري خود را گزينش مي كنند و در آن گويه به تخصص و ادب لازم مي رسند و آغاز مي كنند به فرآوري محتوا در همان حوزه خاص و كوچك و ساير تنها حضور كلمات كليدي خاصي برايشان مهم نيست .
اما همانطور كه در عنوان هم گفتيم بايد جايگزين بهتري براي پژوهش و جستجو در باره واژه ها كليدي داشته باشيم . در اينجا من به چند مورد از نكاتي كه با مطالعه چند مقاله معتبر و همين طور تجربه شخصي خودم به آنها رسيدم را با شما هم در مياني ميگذارم .
1- به جاي تمركز روي واژه ها كليدي روي منظور جستجوگر تمركز كنيدروي قصد كاربر در جستجو تمركز كنيدروي قصد كاربر در جستجو تمركز كنيداين روزها پيدا كردن پاسخ اين چيستان كه هدف كاربران و جستجوگرها از جستجوي يك كلمه كليدي يا عبارت چيست ؟ تمام آن چيزي است كه ما بايد در تبليغات كليكي و همين طور سئو بايد به كار بگيريم . نه تنها در توليد درونمايه بلكه در هر كار و اقدامي كه ما به صورت آنلاين انجام مي دهيم لازم است ، هدف و نيازهاي بيننده و مشتريان خودمان را بشناسيم .
در توليد محتوا هم ، ما به عنوان فرآوري كننده درونمايه كه قصد  اصلي مان برقراري پيوستگي با مخاطب است ، اگر مايحتاج و خواسته هاي كسي كه براي او مي نويسيم را نشناسيم ، فضاي سايت و وبلاگ ما به يك انبار بي ويژگي كلمات تبديل ميشود كه نه فقط هيچ ارزشي براي سوداگري ما ندارد بلكه با خرج هاي گزاف و بيخود منجر به شكست ما در سررسيد كوتاهتر مي شود .
به عنوان مثال اگر ندانيم كه كاربري كه عبارت  « بهترين CRM » را در گوگل جستجو مي كند چه هدفي دارد و به چه نتايجي مي خواهد برسد قطعا اگر ارائه دهنده خدمات CRM هستيم اگر در سايت مان بدون پروا به اين قصد فقط بنويسيم كه ما بهترين هستيم ، ما منحصر به فرد هستيم و … بي گمان گذرگاه به جايي نمي بريم و دقيقا همانند سايت هايي مي شويم كه در نتايج جستجو در تقدير تبليغات گوگل به ما معرفي ميشوند و همگي خودشان را در CRM زياد قوي و نيرومند مي دانند .
جستجوي بهترين CRM در گوگلجستجوي بهترين CRM در گوگلاما بگذاريد كمي دقيق تر شويم . به عقيده شما جستجوگري كه واژه كليدي بهترين را همراه هر تدبير يا كلمه اي جستجو ميكند واقعا دنبال چه چيزي است ؟ خودتان را چند لحظه جاي مخاطب بگذاريد . مثلا خويش من زماني كه از واژه بهترين در كنار يك واژه ديگر كاربرد ميكنم دوست دارم سايت هايي به من شناسايي شود كه مقايسه دقيقي بين راهكارهاي مختلف يا برنداي مختلف و… انجام داده باشد . يعني منظور اصلي پشت جستجوي واژه بهترين ، مقايسه نه خريد در همان لحظه اول است .
وقتي در نتايج گوگل هم دقيق مي شويم مي بينيم سايت هايي را معرفي كرده است كه بتوانند جواب كاربر در مورد اين سنجش را بدهند .
در باره واژه ها ديگري مثل SEO هم مي توانيم مفتوح اين روند در نتايج گوگل را ببينيم .مثلا بيايد اين عبارت را جستجو نماييم : how to do seo for small business
جستجوي عبارت " سئو براي سايت هاي حقير " جستجوي عبارت ” سئو براي سايت هاي كوچك “ 
در تمامي نتايج كاملا واضح است كه مؤلف درونمايه و يا بازارياب محتوايي درك واقعيت از نياز كاربر داشته است و دقيقا چيزي را نوشته و منتشر كرده است كه كاربر به همان علت اين عبارت يا واژه كليدي را جستجو كرده است .
با كمي دقت در محتواي  صفحات برتر در گوگل مشخص است كه مؤلف يا كپي رايتر چيره دست فقط به يك واژه كليدي بسنده نمي كند و همه متن را به چهره غير طبيعي فقط براي يك كلمه نمي نويسند بلكه در درازا متن بارها و بارها شما با مجموعه اي از كلمات همانند و هم آرش و پيوسته با جستار اصلي روبرو مي شويد كه همين مايه ميشود شما به عنوان مخاطب حس كنيد اين متن دقيقا براي شما نوشته شده است نه موتورهاي جستجو .
و همانطور كه در نوشتار ” ۵ گذرگاه ساده كردن سئو SEO ، يكبار براي دائم ( به اتفاق با خلاصه نوشتار + تمرين تشويقي) ” چند بار در باره مزاياي نوشتن متن هاي طولاني گفتيم . اينجا هم به گرد ديگر از انگيزه هايي كه نوشتن محتواي طولاني براي تارنما مان خوب است رسيديم . در يك محتواي 2500 الي 3000 واژه اي مشخصا ما تنوع كلمات اكثريت مي توانيم استفاده نماييم الي يك محتواي 300 لغايت 500 واژه اي و اين يعني مشخصا ما در يك محتواي طولاني تر براي وبلاگ مي توانيم به نيازهاي كاربر و سوالهاي بيننده بهتر و كامل تر پاسخ بدهيم .
راهكار تضميني رايتينا براي شناخت قصد مخاطب 
راهكار تضميني رايتينا براي كاميابي در توليد محتواراهكار تضميني رايتينا براي موفقيت در توليد محتوااول از كل بايد در باره سوژه كلي اي كه برادر داريد در باره آن بنويسيد فكر كنيد . اگر در انتخاب موضوع براي وبلاگ تان سردرگم هستيد مي توانيد از اين آموزش رايتينا « چگونه در ۱۰ دقيقه ۹۳ ايده براي پست وبلاگ پيدا كنيد » استفاده كنيدبعد از انتخاب جستار ، در گوگل در باره آن جستار سرچ كنيد .تمامي چند سايت اول و برتر از ديد گوگل را مفتوح كنيد رسيدگي كنيد و ببينيد به چه نحوي به هدفي كه پشت جستجوي كاربر از واژه ويژه است پروا كرده اند . ( احتمالاً بهتر باشد اين رسيدگي را هم در جستجوي فارسي سپريدن دهيد و هم انگليسي ) .مثلا زماني كه كاربر عبارت « سئو يا تبليغات كليكي PPC vs SEO » را جستجو مي كند ، هدف پشت آن به سادگي براي ما قابل تشخيص است . مشخصا كاربري كه اين عبارت را جستجو ميكند به پيگيري اين است كه بفهمد كدام يگانه از اين تكنيك پول و موعد دور ريختن است و تاثير لازم را ندارد يا اينكه بفهمد كدام يك از اين طريق ها برگشت سرمايه و خرج اكثريت دارد .
جستجوي عبارت ppc vs seo سئو يا تبليغات كليكيجستجوي عبارت ppc vs seo سئو يا تبليغات كليكيشايد در مواردي كه عبارت هاي طولاني و خاص تري بهره‌گيري ميشود مانند اين عبارت كه « آيا سئو براي سايت من همچنان خوب و كاراست ؟ is seo good for my website » پيدا كردن منظور خاص كاربر كمي دشوار تر باشد . اما دائم كارهاي مشكل نتايج عالي براي ما به به اتفاق دارند ! بعد اگر شما بتوانيد هدف بيننده پشت اين عبارت ها و واژه ها دشوار تر را پيدا كنيد مي توانيد در بازاريابي آنلاين بسيار موفق تر از رقيبان خويش شويد .
براي اينكه برخي مواقع قصد كاربر را از جستجوي عبارتي بفهميم احتمالاً با ريزبيني اغلب به بعضي از واژه هاي خاص و شاخص عبارت به نتايج خوبي برسيم .
در اينجا دو كلمه پر تكرار  و قصد پشت آنها را با هم بررسي مي كنيم :
بهترين : عنوان ها و نتايجي كه در باره مقايسه و بررسي و بازبيني موارد خاص در يك دوره زماني ويژه باشند عالي ترين محتوا در نتايج هستند
ساده ترين : راهنماهاي كوتاه ولي مفيد در باره هر موضوعي
همين اكنون و براي پست جديد وبلاگ تان كمي بيشتر به هدف بيننده پشت جستجوي كلمات فكر كنيد . مطمئن باشيد كه با نوشتن اين پست هاي هدفدار از شدامد طبيعي اي كه به سايت تان مي آيد خودتان شگفت زده مي شويد !!
توضيح نويسنده : علت اينكه اغلب نمونه ها را با كلمات كليدي انگليسي جستجو كردم اين بود كه هنوز بسياري از اين تكنيك ها در بين سايت هاي فارسي اجرا نمي شود و به همين انگيزه نمي نا به عنوان مثال خوب و حرفه اي از آنها كاربرد كرد . البته اين خبر نكوداشتن براي ماست كه در اين باره مي دانيم و چه بسا خيلي ها ندانند و كماكان از راهكارهاي قديمي استفاده كنند . بهترين سررسيد براي آغاز به كار گيري اين ترفند ها همين حالاست !)
2- تنها به انديشه اين باشيد كه بهترين متني كه الي به حال نوشته ايد را با سبك خاص خودتان بنويسيددر توليد محتوا و تارنگار نويسي خودتان باشيددر توليد محتوا و تارنگار نويسي خودتان باشيدزماني كه شما مي خواهيد وبلاگ نويسي و توليد محتوا براي تارنگار را شروع كنيد ، اگر براساس طبق اصول پيشين بخواهيد شروع كنيد بايد قبل از هر كاري شمار زيادي واژه ها كليدي متناسب با موضوعات مورد نظرتان را پيدا كنيد . مثلا فرض كنيم كه در اين مرحله 50 كلمه پيدا كرده ايد . بعد از اين مرحله شروع ميكنيد به نگارش 50 پست تارنگار حدودا 500 واژه اي و با گذاشتن هر كدام از واژه هاي كليدي در عنوان پست ، ذيل عنوان ها ، توضيحات متا و هر جاي شدني ساير مي خواهيد به جايگاه مناسبي در جستجوي هاي گوگل برسيد.
حالا پس از نگارش اين 50 پست ( كه اصلا پيشه ساده و كم هزينه اي هم نيست ) نگاهي به شدامد سايت تان بياندازيد . قطعا شوكه مي شويد :
هيچ و يا انقدر مختصر كه با هيچ فرق زيادي ندارد !
يعني تمام هزينه هايي كه كرده ايد و هنگاميكه گذاشته ايد را به سطل زباله ريخته ايد .
در دوره اي كه در آمارهاي جهاني روزانه 2.242.052 پست تارنگار منتشر مي شود شما بي گمان نبايد روي كلمات كليدي تمركز كنيد .
تعداد پست هاي تارنگار منتشر شده در يك روزتعداد پست هاي تارنگار منتشر شده در يك روزبا تمركز روي كلمات كليدي شما خودتان را در جعبه كوچكي زندان مي كنيد كه امكان بيرون آمدن متعلق به را نداريد . و اين محدوديت باعث مي شود متن و محتواي شما اصلا دلچسب و لذت تقسيم براي مخاطب نباشد .
شما براي مزيت در اين بازار پررقابت پست وبلاگ نبايد تنها به كلمات كليدي اكتفا كنيد ، تنها بايد محتواي ارزش مندي را به اين فضا مكنده كنيد !
پس كوشش كنيد در درونمايه نويسي دنبال علاقه هايتان برويد و در مورد موضوعاتي كه اخ داريد حتما جستجو كنيد و هر روز چيز جديد ياد بگيريد تا چيزي هم براي عرضه به مخاطب داشته باشيد . هيچ وقت سراغ موضوعات نخ نما با محتواي تكراري نرويد كه قطعا شكست مي خوريد .
هميشه به خودتان پايبند باشيد و محتواي خاص خودتان را بنويسيد چه به عنوان فريلنسر توليد درونمايه و چه به عنوان صاحب سايت .
3- از Google براي توصيه موضوع كمك بگيريدجستجو در گوگل براي موفقيت در فرآوري محتواجستجو در گوگل براي كاميابي در توليد محتوا 
بعد از اينكه موضوعي كه به آن علاقه مند هستيد را پيدا كرديد و طبق برنامه محتوايي سايت تان مي خواهيد در باره آن يك پست وبلاگ بنويسيد،  پيسنهاد رايتينا اين است كه قبل از هر چيزي به سراغ اخ ابديت يعني گوگل برويد و از او كمك بخواهيد .
مثلا اگر در مورد گذرگاه هاي لينك سازي مي خواهيد بيشتر بدانيد با جستجوي easy ways to get links صفحه جستجويي قبل روي شما قرار ميگرد كه اگر كمي اسكرول كنيد و پايين برويد با يك باكسي از سوالاتي روبرو ميشويد كه كاربران زيادي در مورد آن پرسيده اند .
جستجوي عبارت راه هاي لينك دادن در توليد محتواجستجوي عبارت مسير هاي لينك دادن در توليد محتوابه دقت اين مثال سوالهاي پيشنهادي گوگل را بخوانيد چون بيش از حتماً تصورتان در درمان عملكرد سايت تان و افزايش شدامد سايت كمك تان مي كند . و چه چيزي بهتر از اين كه گوگل كاملا مجاني اين اطلاعات را در كمر بستن ما مي گذارد . فقط بايد از آن استفاده كنيم و پيگيري راهكارهاي پيچيده تر و كارامد تر نرويم .
4-  ( مهم ترين راهكار اين نوشتار ) ايده گرفتن از جستجوهاي درون سايت خودتانجستجو در سايتجستجو در سايتزماني كه كل مسيرها را رفتيد اما باز هم حس كرديد كه دربايستن داريد محتوايي كه نوشته ايد را اشاعه بدهيد ولي ايده اي براي اضافه كردن مطلبي به آن نداريد بهترين راه استفاده از تقدير جستجو تو سايت تان است . افرادي كه به سايت ما مي آيند بعد از نگاه كلي و پيدا نكردن موضوعي كه به پيگيري آن هستند به شكيبيدن زياد واژه كليدي يا عبارتي كه به پيگيري آن هستند را جستجو مي كنند . با بررسي اين جستجو ها شما منبع بسيار عالي از ايده هاي درونمايه نويسي داريد كه دقيقا با جستار سايت شما همخواني دارد و هم اينكه توسط افراد راستين جستجو شده اند .
همه پرسش ها و ايده ها را يادداشت كنيد و اگر در باره آنها تا به حال چيزي ننوشته ايد ،حتما در اولويت بالاي سالنامه محتواي سايت تان بذاريد و اگر هم پيشتر در مورد آنها نوشته ايد بهتر است كمي به آن بال و پر بيشتري بدهيد و يا حتي پست هاي جديد تر و كامل تري در مورد آن بگذاريد .
اگر الي به حال قسمت جستجو را به سايت تان اضافه نكرده ايد و سايت تان وردپرسي است مي توانيد از پلاگين Search Everything كاربرد كنيد .
پلاگين جستجو در سايتپلاگين جستجو در سايتبراي ديدن واژه ها يا عباراتي كه كاربران در سايت تان جستجو كرده اند مي توانيد سري به  Google Analytics بزنيد و در تقدير behavior گزينه site search را انتخاب كنيد و پس متعلق به هم با گزينش search terms گزارش كاملي از كلماتي كه كاربران در سايت شما جستجو كرده اند به شما ارائه مي شود .
گوگل آناليتيكس Google Analyticsگوگل آناليتيكس Google Analytics 
خلاصه مقاله در 5 خطخلاصه تمام آن چيزي كه در اين نوشتار گفتيم اين ميشود كه به جاي جستجوي واژه ها كليدي و پيدا كردن تعداد زيادي واژه ها كليدي و جاي دادن زوركي آنها در عنوان ، ذيل عنوان و تگ ها و جملات بسيار در محتوا  ، بهتر است هدف بيننده از هر جستجو را پيدا كنيد و كوشش كنيد تمام آن چيزي كه بيننده يا كاربر از جستجويش انتظار دارد را در درونمايه پيمان بديد . آن هم موضوعي نه فقط تمركز روي يك كلمه كليدي ويژه ! براي پيدا كردن مايحتاج و اهداف كاربران هم مي توانيد از خويش گوگل و همين طور جستجوي سايت خودتان استفاده كنيد.

شركت هاي فناوري بايد در انگليس ماليات بدهند

۵۸ بازديد
شركت هاي فناوري بايد در انگليس ماليات بدهند

انگليس اعلام كرده از اول آوريل درآمد شركت هاي بزرگ فناوري شامل ۲ درصد ماليات در اين كشور مي شود.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از انگجت، قانون ماليات ۲ درصدي بر درآمد شركت هاي چند مليتي بزرگ فناوري از يكم آوريل در انگليس اجرايي مي شود. 

اين در حالي است كه علاوه بر شركت هاي بزرگ فناوري در آمريكا، دولت اين كشور نيز نسبت به وضع چنين مالياتي در انگليس اعتراض دارد. 

انگليس نخستين بار در سال ۲۰۱۸ ميلادي قانون «ماليات بر سرويس هاي ديجيتال» را معرفي كرد. پس از چند دور بررسي دولت اين كشور اعلام كرد قانون مذكور آماده اجرايي شدن است. 

طبق قانون جديد مالياتي ۲ درصدي بر درآمد موتورهاي جستجو، شبكه هاي اجتماعي و بازارهاي آنلايني وضع مي شود كه از كاربران انگليسي به سودآوري دست مي يابند. البته اين قانون براي شركت هايي اجرا مي شود كه درآمدشان از فعاليت هاي آنلاين بيش از ۵۰۰ ميليون پوند است و از مقدار بيش از ۲۵ ميليون پوند درآمد به كاربران انگليسي تعلق داشته باشد.

 شركت هايي مانند آمازون، اپل، فيس بوك و گوگل شامل اين قانون مي شوند.

از سوي ديگر اتحاديه اروپا قانون مالياتي سختگيرانه تري براي شركت هاي بزرگ فناوري پيشنهاد كرده از جمله ماليات ۳ درصدي براي شركت هاي بزرگي كه در آمد آنها در سطح جهان بيش از ۷۵۰ ميليون يوريو است. اما هنوز اين قانون نهايي نشده است.  كشورهاي اروپايي از آلمان گرفته تا اتريش و ايتاليا و كره جنوبي مشغول بررسي قوانين مالياتي مخصوص خود بر شركت هاي فناوري هستند.

منبع:

https://www.mehrnews.com/news/4876310/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%86%DA%AF%D9%84%DB%8C%D8%B3-%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%AF%D9%87%D9%86%D8%AF

كنگره آمريكا قانون جنجالي جاسوسي سايبري را تمديد كرد

۶۱ بازديد
كنگره آمريكا قانون جنجالي جاسوسي سايبري را تمديد كرد

كنگره آمريكا قانون جنجالي فيسا براي جاسوسي سايبري از كاربران غيرآمريكايي اينترنت را تمديد كرده و تغييراتي را نيز براي تسهيل اين كار در قانون مذكور اعمال كرده است.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از انگجت، با تمديد قانون فيسا در كنگره اف بي آي و ساير سازمان‌هاي پليسي و اطلاعاتي آمريكا كماكان مي‌توانند از سه ابزار جاسوسي سايبري پيشرفته خود براي جمع آوري اطلاعات فله‌اي از كاربران اينترنت استفاده كنند و در اين زمينه محدوديت خاصي نخواهند داشت.

اف بي آي مدعي است تمديد قانون فيسا براي مقابله با فعاليت‌هاي تروريستي و جاسوسي شهروندان و دولت‌هاي خارجي ضروري بوده است، اما افشاگري‌هاي رسانه‌ها و به خصوص ادوارد اسنودن پيمانكار سابق آژانس امنيت ملي آمريكا در گذشته نشان داده بود كه قوانيني همچون فيسا دست دولت آمريكا براي جاسوسي از تك تك كاربران اينترنت در نقاط مختلف جهان را بازمي گذارد و تروريسم و جاسوسي تنها بهانه‌اي براي مشروعيت بخشيدن به تصويب چنين قوانيني است.

نمايندگان كنگره علاوه بر تمديد قانون فيسا، تغييراتي را هم در آن ايجاد كرده‌اند تا دادگاه‌هاي آمريكا براي صدور مجوز جاسوسي‌هاي سايبري مدنظر اف بي آي محدوديت‌هاي كمتري داشته باشند.

منبع:

https://www.mehrnews.com/news/4876462/%DA%A9%D9%86%DA%AF%D8%B1%D9%87-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D9%82%D8%A7%D9%86%D9%88%D9%86-%D8%AC%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D8%AC%D8%A7%D8%B3%D9%88%D8%B3%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D8%AA%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%DA%A9%D8%B1%D8%AF

گوشي تاشوي جديد سامسونگ در راه است

۶۴ بازديد

 به تازگي ويدئويي از گوشي تاشوي جديد سامسونگ به نام گالكسي زدفليپ در فضاي مجازي منتشر شده كه نشان مي‌دهد اين گوشي از نظر ظاهري تفاوتي با يك گوشي تاشوي كلاسيك ندارد، اما نمايشگر آن از وسط تا مي‌شود.

 

 نمايشگر اين گوشي بسيار باريك است ولي در زمان باز شدن طول گوشي كم و بيش زياد خواهد بود. ويدئوي منتشر شده نشان مي‌دهد اين گوشي داراي دو دوربين اصلي و يك دوربين سلفي است.

 

همچنين اين گوشي داراي نمايشگر ۶.۷ اينچي با دقت ۲۶۳۶ در ۱۰۸۰ پيكسل است. نمايشگر شيشه‌اي باريك اين گوشي با يك لايه  پلاستيك مستحكم پوشانده شده است. پردازنده اين گوشي هم اسنپ دراگون ۸۵۵ پلاس بوده و داراي هشت گيگابايت رم است.

 

اين گوشي داراي جك هدفون نيست،اما حافظه ۲۵۶ گيگابايتي براي آن در نظر گرفته شده است. انتظار مي‌رود اين گوشي به طور رسمي هفته آينده عرضه شود و قيمت آن نيز كمتر از ۱۵۰۰ دلار نباشد.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11046425.html