اپل براي گوشي‌هاي تاشو لولاي جديد اختراع كرد

۳۶ بازديد

اپل اختراع جديدي را به ثبت رسانده كه نشان مي‌دهد اين شركت توليد گوشي‌هاي داراي نمايشگر تاشو را به طور جدي در دستور كار خود قرار داده است. 

به گزارش  مهر به نقل از گيزمودو، توليد گوشي‌هاي تاشو مدتي است كه در دستور كار شركت‌هايي مانند سامسونگ، هواوي، شيوآمي و موتورولا قرار گرفته است. اين گوشي‌ها اگر چه كارايي بالايي دارند، اما هزينه گزاف طراحي يك لولاي مستحكم كه در برابر تاشدن مداوم مقاوم باشد نيز باعث افزايش هزينه تمام شده و قيمت بالاي اين گوشي‌ها شده است.

 

 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي, گوشي‌هاي تاشو

اختراع ثبت شده اپل در اين زمينه نمايشگر قابل بسط تاشو براي وسايل الكترونيك نام گرفته و احتمالاً اپل در گوشي جديد آيفون از اين اختراع تازه بهره مي‌گيرد.

 

لولاي اختراع شده اپل شباهت زيادي به بند ساعت‌هاي مچي فلزي دارد و امكان تاشدن نمايشگر را به ميزان حداكثر ۹۰ درجه فراهم مي‌آورد. لولاي يادشده بر خلاف ديگر لولاهاي مورد استفاده در گوشي‌هاي تاشو يكپارچه و منفرد نيست. بلكه از چند لولاي داراي پيوند با يكديگر و در هم فرورفته تشكيل شده است.

 

وجود مفاصل متعدد در اين مجموعه لولاها باعث مي‌شود تا عمر، كارايي و نرمي آن در زمان استفاده مكرر افزايش يابد. براي افزايش طول عمر و استحكام در اين لولاي چند مفصله از تعدادي تسمه، چرخ دنده، ميله و غيره نيز استفاده شده تا از فشار بيش از حد بر اجزاي ثابت خودداري شود.

گفته مي‌شود اپل ممكن است از اين اختراع علاوه بر آيفون در لپ تاپ‌هاي مك، عينك‌ها و ساعت‌ها و مچ بندهاي هوشمند و غيره نيز استفاده كند.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11065817.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.