توليد دوربين گوشي با دقتي بيش از چشم انسان

۳۰ بازديد
 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,دوربين گوشي
سامسونگ در تلاش براي توليد يك دوربين عكاسي جديد براي نصب بر روي گوشي‌هاي هوشمند با دقت ۶۰۰ مگاپيكسل است. قدرتمندترين دوربين اين شركت تا به حال ۱۰۸ مگاپيكسلي بوده است. 

به گزارش فارس به نقل از هندوستان تايمز، با توجه به اينكه دقت چشم انسان در حدود ۵۷۶ مگاپيكسل است، اين دوربين قدرتمند از چشم انسان هم توانايي بيشتري براي مشاهده جزئيات و زوم كردن بر روي آنها خواهد داشت.

 

در شرايطي كه سامسونگ هنوز در اين زمينه به طور رسمي موضع‌گيري نكرده، منابع نزديك به اين شركت مي‌گويند سامسونگ چنين دوربيني را بر روي گوشي‌هاي جديد خود نصب خواهد كرد تا امكان تهيه ويدئوهايي با دقت 4K و 8K فراهم شود. از اين طريق مي‌توان بدون كاهش كيفيت در زمان عكاسي و فيلم برداري بر روي سوژه يا سوژه‌ها زوم كرد.

 

البته حسگر چنين دوربيني كم و بيش بزرگ بوده و ۱۲ درصد از كل فضاي پشت گوشي را اشغال مي‌كند و ارتفاع آن نيز ۲۲ ميليمتر خواهد بود و بنابراين قرار دادن چنين گوشي در جيب و استفاده از آن با چالش‌هايي همراه خوهدد بود.

در دو سال اخير گوشي‌هاي متعددي با دوربين ۴۸، ۶۴ و ۱۰۸ مگاپيكسل توليد شده‌اند، اما توليد گوشي با دوربين ۶۰۰ مگاپيكسلي انقلابي در اين زمينه خواهد بود.

 

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11066036.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.