اصول فروش تلفني

تكنولوژي روز

اصول فروش تلفني

۷۴ بازديد

بازاريابي تلفني چيست؟بازاريابي تلفني شيوه­اي از بازاريابي سر راست است كه در آن فروشنده با مشتريان احتمالي خود تماس تلفني برپا مي­كند و به ارائه توضيحاتي درباره محصولات يا خدماتي كه ارائه مي­دهد مي­پردازد و در نهايت از مشتري تقاضاي خريد مي­كند كه به فروش تلفني مي­انجامد.
بنابراين در اين روش مشتري، فروشنده را نمي­شناسد و حفظ ارتباطي كه پايدار مي­شود به فروشنده وابستگي دارد، اگر بازارياب تلفني بداند اصول صحيح بازاريابي تلفني چيست؟ و آن را به شغل ببندد مشتري مي­تواند با او بستگي برپا كند و به خريد كالا و خدمات بازارياب گرايش پيدا كند.
 
اين نوشتار را نيز بخوانيد.  آيا سوداگري من نياز به بازاريابي ديجيتال دارد؟ (به همراه فايل صوتي)چرا يادگيري اصول صحيح بازاريابي تلفني مهم است؟اهميت يادگيري اصول صحيح بازاريابي تلفني در آن­جايي است كه اين اصول در مناطق جغرافيايي، كشورها و فرهنگ­هاي گوناگون متفاوت است. ما بايد به اندازه­اي با بستر فرهنگي آن منطقه­اي كه قصد بازاريابي داريم آشنا باشيم. اين هشدار باعث مي­شود كه طبق اصول بازاريابي آن دانش قبل برويم و در ارتباط كارساز با مشتريان موفق عمل كنيم.
اصول صحيح بازاريابي تلفني چيست؟اصول صحيح بازاريابي تلفني چيست؟اصل اول:هدف شما بايد مشخص و ترجيحا مكتوب باشد. توجه داشته باشيد كه بازاريابي تلفني نوعي مذاكره است و شما بايد كاملا آمادگي هرگونه سوال و جوابي را داشته باشيد. اگر منظور شما مشخص باشد مي­توانيد براي پاسخ­هاي احتمالي طرف مقابل، خويش را حاضر كنيد.
اصل دوم:كنار تلفن خود، كاغذ و قلم داشته باشيد. چه بسا بيچارگي به نت­برداري از صحبت­هاي مشتري داشته باشيد و يا شايد لازم باشد آدرسي را يادداشت كنيد. نبايد مشتري را منتظر نگه داريد. بايد سريع باشيد.
اصل سوم:در بازاريابي تلفني درست است كه شما توانايي ارتباط چشمي و زبان تن را از دست مي­دهيد اما صدا و لحن گفتمان كه از شما گرفته نشده است. توان خود را در شوق و هيجان و لحن مثبت و پرانرژي خود نشانه دهيد.
اصل چهارم:متني از آنچه قرار است بگوييد به چهره كتبي داشته باشيد. در اين متن شما بايد به ويژگي­هاي محصول اشاره كنيد. البته پروا داشته باشيد كه نبايد آن را روخواني كنيد بلكه بايد به صورت حرفه­اي  و جذاب آن را بازگو كنيد.
اصل پنجم:بدن شما در حالت ايستاده آدرنالين اكثريت تراوش مي­كند كه مايه چيرگي بيشتر شما نسبت به حالت نشسته مي­شود. پس بايستيد و گفتگو كنيد.
اصل ششم:لطفا از حاشيه رفتن و صحبت در ارتباط با همه­چيز خودداري كنيد. مشتري شما به اندازه كافي وقت ندارد. تنها نكات ترغيب­كننده را يادآور شويد.

اصول فروش تلفني


اصل هفتم:ابتدا به شناسايي خود و شركت خويش بپردازيد.  سپس به سراغ موضوع اصلي برويد و مزايا را بازگو كنيد. در پايان با اخذ وقت ملاقات حضوري تبادل نظر را به پسين برسانيد.
اصل هشتم:حفظ تعامل با بيننده زياد مهم است. اسم بيننده خويش را بپرسيد و در طول مكالمه نامش را خطاب كنيد و او را به گفت­وگو ترغيب نماييد.
اصل نهم:قدردان مشتري باشيد و قدرداني خود را نشان دهيد. شما مهم­ترين دارايي فرد يعني موعد او را گرفته­ايد بعد بايد سپاس­گذار باشيد. سپاسداري اعتمادسازي به دنبال دارد و اعتمادسازي كاميابي شما را.
اصل دهم:هميشه شنيده­ايم كه يكي از بهترين معلم­ها تجربه است. موفقيت­ها و شكست­هايتان را ارزيابي كنيد و خويش را از نوبسازيد. تسليم نشويد.
در بازاريابي تلفني چه بگوييد؟در بازاريابي تلفني چه بگوييد؟فروش تلفني نقدها و چالش­هاي بسيار زيادي به پيگيري دارد اما با شناخت كافي از محصولات و خدمات خود، تمرين گفتمان و البته راهنمايي درست مشتريان مي­توانيد در تيم بازاريابي خويش موفق عمل كنيد.
به جاي پرحرفي، سوالات كوتاه و هدفمند بپرسيد.مختصر و سودمند مزاياي فرآورده خويش را براي مشتري روشنگري دهيد. مزاياي گفته شده بايد طبق نيازهاي مخاطب شما باشد.با داشتن اطلاعات كامل درباره محصول و يا خدمات خود، به پرسش­هاي مخاطبان خويش به صورت كامل و جامع جواب دهيد.لازم نيست زياد سنگين و ادبي صحبت كنيد! درست است كه بايد به جستار خويش چيرگي داشته باشيد ولي استفاده بي­مورد از لغات فني بي­مورد است.در پايان مزاكره­ي فروش تلفني يك جمع­بندي صحيح داشته باشيد.اين مقاله را نيز بخوانيد.  افزايش فروش با كشف نيازهاي پنهان مشتريآيا بازاريابي تلفني با فروش تلفني متفاوت است؟در اصل خير تفاوتي ندارند اما عده­اي معتقدند كه فروش تلفني فقط براي اطلاع­رساني و فروش محصولات  و خدمات است اما بازاريابي تلفني مي­تواند براي نظرسنجي از مشتريان، ارزيابي بازارها، نزديك­تر كردن رابطه كسب و كار با مشتريان و حتي مديريت پيوستگي با مشتري كاربرد داشته باشد.
اشتباهات بازاريابي تلفني كه همه زحمات شما را به باد مي­دهداگر از محصولات خود آگاهانيدن كامل نداشته باشيد نمي­توانيد دربايستن مشتري را سريع تشخيص دهيد و راه­حل خويش را ارائه دهيد.
بازارياب حرفه­اي به تعقيب فروش تحميلي نيست و به جاي آنكه مدام درباره­ي مزاياي محصولات و خدمات خويش صحبت كند، درباره بنيادي كه باره توجه مصرف­كنندگان است گفتگو مي­كند و پيشنهادات خود را ارائه مي­دهد.
در شرايطي كه شخصي به شما و محصولاتتان اعتماد كرده است ولي خريد نمي­كند بايد اين مسئله را تعقيب كنيد. براي اينكه بخت خود را در فروش تلفني خويش بالا ببريد بايد بدست تلفن او را از خوشنودي ساير مشتريان مطلع كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.